nedjelja, 23. listopada 2016.

MEĐIMURSKA GIBANICA

Ovaj divni kolač svojataju s obje strane rijeke Mure. Predstavljaju ga kroz svoju gastronomsku ponudu kao biser slastica, što i jeste.
Fine, tanke vučene kore. Nadjevi od maka, sira, oraha i jabuka, stvaraju poseban okus.
Preporučuje se, poslužiti ju još toplu.
Istok Balkana gibanicom zove slano jelo.
Mene, Bosanku, asocira na baklavu.
Ovu međimursku gibanicu, slagala sam u duboku tepsiju, veličine rerne, pa bih rekla da je ovo dupla mjera.
Najprije sam pripremila nadjeve.
400 gr maka, prelila sam sa 4 dcl vrelog mlijeka i posula s 4 kašike šećera.
500 gr sira sam izmiksala sa 4 žumanjka i vanilin šećerom, pa njima dodala snijeg od 4 bjelanka i 4 kašike šećera.
500 gr mljevenih oraha, prelila sam sa 5 dcl vrelog mlijeka i 5 kašika šećera.
Naribala sam 1 kg očišćenih jabuka. Ostavila sam ih 15 min na cjedilu. Toliko soka, koliko se sam iscijedi, višak je. Dodala sam 3 kašike prezle i 5 kašika šećera.
Kolač će biti umjereno sladak.
Ovim redom sam i slagala nadjeve.
Dno tepsije sam namazala hladnim maslacem, a ostatak istopila. Najprije sam složila 3 kore. 2 premazala maslacem, pa rasporedila sav mak. Poravnala!
Na njega sljedeće 3 kore, 2 namažem maslacem, pa fil od sira.
Na njega 3 kore, pa fil od oraha.
Na njega 3 kore, pa fil od jabuka.
Na sve još 3 kore.
Posljednju sam namazala kiselim vrhnjem.
Pekla sam na 200 C prvih 15 min, a onda još 35 na 180 C.
Pečen kolač, pokrila sam manjom tepsijom, spustivši ju direktno na gibanicu. Tako će površina biti ravna.
Topla ili hladna, predivna!
Nije niti čudno što se ,,spore,,! Svako bi htio da je ovo izvorni kolač njegovog kraja.
Uvjerite se, zašto!
U slast vam bilo!

Nema komentara:

Objavi komentar