srijeda, 18. siječnja 2017.

BUKOVAČE U BIJELOM UMAKU, I PRIČA, NARAVNO !

Cure moje!
Sjećate li se lupkanja svojih prvih salonki?
Sjećate li se onih finih prvih, odmjerenih koraka, pažljivih? Ležernog ritma, a potpune koncentracije na svaki onaj zvonki zvuk pete o cestu. 
Moja Miloša Kupresa, pa kraj Lesnine, put Korza..
Polagani hod pri izlasku, a užurbani u povratku, praćen gledanjem na sat. Dragocjene minute do dvadeset jedan sat kad sam morala biti u kući.
Svojih se sjećam s izloga u Borovu.
Proljeće se primaklo, a cipelice osvanule iza stakla.
I koja god bi djevojka ili  žena prolazila, lijepo bi stala pred izlog i gledala. Mislilm, Sanja i ja smo pregledale sve izloge u Doboju, počev od Starog grada, Planike i Peka, pa redom na drugu stranu. Izlog po izlog, s posebnom pažnjom i kritičkim okom.
Nije se prije ulazilo i isprobavalo, ko je koliko htio, a da i ne misli kupiti.
U radnju se ulazilo samo s novcem.
Kupila ja svoje prve salonke. Jednostavna linija, mala štikla, crne, tad najelegantnije!
I prvi izlazak. Suknja uska od ,, pepita,, mala faltna naprijed, dužina do pola koljena. Kratka bijela jaknica i kosa u punđici.

Hladno u najlonkama, ali tu sreću, izaći u prvim salonkama, ne bi spriječili ni svi minusi svijeta.
Vratimo se u ovo vrijeme samo jednom rečenicom.
Presretna sam što se i danas od sveg srca veselim ispunjenju i najmanje svoje želje, pa bile to i obične cipele.
Ali...vratimo se kuhanju..

Nije meso, a dobra je zamjena za meso.
Kupila sam pakiranje bukovača. U njemu 500 gr. U grozdovima poredane gljive po veličini.
Deblje stapke ostavih za čorbu, a klobuke pažljivo obrisah papirnatom salvetom. Znamo da se gljive ne peru jer, kao spužve, u sebe upijaju vodu.
Prodinstala sam veliku glavicu luka da zastakli, dodala bukovače i kratko dinstala u njihovom vlastitom soku. U čaši sam izmiješala kašiku brašna i 2 dcl vrhnja, posolila i razrijedila vodom. Ovom sam smjesom prelila omekšale gljive i još kratko prokuhala.
O bukovačama toliko lijepoga, da ih je poželjno uključiti u prehranu.
A lijepo je imati i fine salonke da nas podsjećaju na one prve..
Ako se odlučite za pripremu, u slast Vam bilo!




2 komentara:

  1. lepo i zanimljivo - nisam nikada pravila bukovače ;(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Preporučujem.Bukovače su jako fine i pohovane. Objavila sam. Stapke se iskoriste za juhu i skoro ništa se ne baci.

      Izbriši