subota, 24. lipnja 2017.

BAKLAVA S BADEMIMA

Biljka iz porodice ruža, badem, bajam, mendula, koja svojim ružičastim cvijetom označava slatki, a bijelim gorki, otrovni plod, privukla je proizvođače parfema da zarobe opojnog mirisa i sačuvaju ga za neke istančane ukuse.
Stabla badema na jadranskoj obali, puna koštunjavih plodova, dala su mi ideju za pripremu ovogodišnje bajramske baklave. 
Uvijek, ovom posebnom kolaču, posvetim svu pažnju.
Moji ukućani nisu neki ljubitelji baklava, ali kad ih probaju, znaju prepoznati vrhunski pripremljen kolač.
Uvijek se tome nasmijem jer mi ti mali zalogaji kojima ocjenjuju majčino umijeće izgledaju baš kao isprobavanje nekih posebnih delicija. Pogled, glava na hero..potvrdno klimanje..! Gledaju kakvi su slojevi, kakva je agda, fil..kako je pečena odozgo, odozdo..baš kao što to sama činim. Sama sebi, najoštriji kritičar!
A posla oko baklave uvijek ima.
Tirit sa 3 žumanjka, jednim cijelim jajetom, 125 gr maslaca i 500 grama oštrog brašna, već sam predstavljala.
Zrnata struktura koja se suši na 150 C oko 90 min, svako malo puštajući vlažni zrak van pećnice, obogatiće kolač i u sebi zadržati sočnost agde.
Pravila sam malu baklavu, pa sam od ove količine tirita, upotrijebila samo četvrtinu. Ostalo, zaledila.
500 gr badema sam ubacila u provrelu vodu i pratila. Čim je ponovo zakipila, mjerila sam 1 minutu i ocijedila je.
Jedan po jedan...gulila koricu, pridružio se i muž, pa raširila da se na papirnim ručnicima osuši.
Tad sam ga samljela.
Otopila 200 gr maslaca, primakla tepsiju, 30x20 cm.
Kore izmjerila po toj dimenziji i izrezala ih kuhinjskim makazama.
Slagala sam 5 kora, svaku premazujući maslacem, posula badema, pa tirita. Tako do vrha koji sam opet završila s 5 namazanih kora.
Izrezala sam kolač, te ga prelila ostatkom maslaca, ugrijanog do vrenja..
Pekla sam najprije na 200 C, dok nije dobila boju, a ostatak vremena na 150 C, ukupno, sat i 45 min.
Baklava je mala i to joj je bilo dovoljno.
U isto vrijeme sam kuhala agdu, 700 ml vode, 500 gr šećera. Gustoća se prati isprobavanjem ljepljivosti izmedju palca i kažiprsta.  Ostaviti je da se malo prohladi.
Dobila sam novi savjet vezan za zalijevanje baklave. Uvijek vreli kolač, u kojem su još rastopljene masnoće,politi mlakim zaljevom. Od sad ću praviti tako.
Baklava se ne pokriva dok ne bude potpuno hladna. Čuva se na hladnom, ali ne u frižideru.
Ako sam kakvim savjetom u pripremi pomogla, drago mi je.
Odlučite li se na ovakvu, neka Vam je u slast!








2 komentara:

  1. Prekrasna je, i ja se ovih dana razmišljam da je spremam. Samo mi reci čemu služi tirit u baklavi, da razdvoji kore ili? Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tirit je već svojim sastavom kvalitetna namirnica. U baklavi služi da zadrži sočnost, jer u sebe upije agdu, ali i da stvori jednu finu mekoću.Kore se i tako mažu s malo maslaca i same bi se razdvajale. Zaista ga preporučujem.Ja napravim veću količinu, pa zaledim.
      Ako ga imam, dodajem tirit i u štrudle s višnjama, jabukama...S njim je to jedan sasvim drugi kolač. Malo više truda, ali vrijedi. Pozdrav!

      Izbriši