ponedjeljak, 19. lipnja 2017.

SELMIN EXSTRA DŽEM OD VIŠANJA

Pozdravljam Vas, dragi ljubitelji kulinarstva.
Moj jučerašnji džem, na drvenoj se dasci od jučer ohladio i već je spremljen uz prethodni.
Ovo extra, podsjeti me kako nam EU, 2013-te, donese neka nova pravila u kategorizaciji proizvoda od voća, pa se dosadašnjim promijeniše imena.
Sjećam se predavanja iz Poznavanja robe, u ekonomskoj, o ovoj temi. Što naučismo, više ne vrijedi.
Pekmezi su proizvodi od voća sa malim, ili bez dodatka šećera.
Promijeniše se karakteristike i ostalim.
Dakle, sve one poznate marmelade, glatke strukture, od raznih vrsta voća, više se marmeladama ne zovu. Sada se prave isključivo od citrusa, naranči, limuna, grejpa, limete...
U njima je obavezno jedna vrsta voća.
Znači, dosadašnje marmelade, postadoše džemovi.
Džemove više ne karakteriziraju samo komadići voća. Sada je to 35% voća na 100 gr gotovog proizvoda. Sve preko 45% voća, spada u extra džem.
Dodaci vode, pektina i limunske kiseline, i dalje se provlače kroz novi poredak omiljenih mi namaza.
Zato jutros slažem svoje teglice i mislim, pa ovo extra, nije ni loše! Exstra sam se naradila dok višnjice ne stigoše u ovaj oblik.
Muž brao jednu po jednu, s pažnjom, da što manje soka iscuri. Izgrebale ga grane, pentrao se ljestvama do samog vrha, pa mi u jednoj vrećici, posebno,  donese ona najkrupnije, s vrha stabala, da ih pojedem.
Višnje sam prala dio po dio, pa ručno čistila. Kako su zaostale koštice uvijek opasnost, tako i crvići kojih u višnjama ima. Zato isključujem upotrebu mašinice za brzo čišćenje.
Teško jest. Ufleka se pregača, ruke, lice..al, kad nešto voliš, voliš..
Uvijek mi količina šećera na kg voća varira od 250 do 300 gr. Očišćene izvagala - 6.5 kg.
Polako se kuhalo. Dodala šečer i svako malo promiješala. Nisam višnje u ovoj turi usitnjavala. Ostale lijepe polovice. Pektina su pune, nikakav želin ne treba.
Staklenke ugrijala na 100C, pa vruće sipala u vruće i odmah zašarafila. Dobro obrišem teglice, da nisu ljepljive. Za njih mi još jako bitno da nikakvih naljepnica od prošlih proizvoda, nemaju. Naučila kod kuće. Namoči, odlijepi. Ako ne ide, malo benzina na vaticu, pa istrljaj. Biti će kao suza.
Extra džem, da ne može biti bolji. U njemu voća, da više biti ne može!
Odlučite li se za pripremu, u slast Vam bilo!






Nema komentara:

Objavi komentar