utorak, 28. lipnja 2016.

BLITVA NA LEŠO

Pričamo, prijateljica i ja o objavama na kulinarskim stranicama i u kulinarskim grupama, o receptima i idejama koje se svakodnevno nude. Veli ona, kako se čudi tolikim objavama priprema pita.
,,Ko danas ne zna napraviti pitu?,,
Ustvari je bit u tome gdje smo, gdje živimo, koliko nam je i najjednostavniji recept te regije, potpuna novost. Koliko nas zanimaju detalji, finese, trikovi...
Ista je situacija sa mojim ovdašnjim prijateljicama, koje sa mnom upoznaše pravljenje pite, a ja s njima, recimo baš ovakav način pripreme blitve, kako se kuha na moru.
Obično, a opet sa puno savjeta.
I mi, u Bosni, uzgajamo blitvu, ali je nikad nismo pravili ovako.
....dakle, blitva na lešo...
Kupim vezice mlade biljke, pa im odstranim tvrde dijelove stapki. Ne bacam ih.
U veliku šerpu-teću, kako moje Dalmatinke kažu, nalijem dosta vode, stavim u nju kocke krompira i pustim da se do pred kraj skuha zajedno sa stapkama. Posolim.
Na njih dodam cijele listove blitve, nježno promiješam i pustim da kuha samo par minuta. Otklopljeno, da zadrži boju i kratko, da se list ne prekuha.
Tada ocijedim svu vodu, dodam još malo soli, pospem sitno nasjeckanim bijelim lukom-češnjakom, pa polijem pravim maslinovim uljem. Bez njega nema povrća na lešo. Izmiješam, grubo, režući komadiće i drobeći krompir,  pa poslužim uz ribu ili kakvo meso. Neka je bočica s uljem uvijek uz tanjur. Vole lešade još pokoju kapljicu...
Ostatke ovog jela, ne stavljam u frižider. Neka večeru ili kakav lagani obrok, čeka na sobnoj temperaturi.
Bosanka, koja uživa u povrću na lešo. Lagano, ukusno i vrlo zdravo! Prenesoh ovaj način pripreme svojoj familiji i prijateljima u Bosni!
U slast vam bilo!

1 komentar:

  1. Nisam dalmatinka, ali i ja ovako spremam krompir i blitvu samo sa jednom razlikom. Obavezno dodajem i sok od limuna. Najbolji prilog uz ribu ili pohovano meso. Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši