utorak, 13. listopada 2015.

BOSANSKI LONAC - MAJKE, RUKE VAM SE POZLATILE..

  Danas smo ispraćali jednu majku. Grč pri pomisli na prijateljicu koja je bez nje ostala, ali i grč zbog prolaznosti života. Pričamo, primičući se groblju, koliko smo sretni ako još uvijek imamo porodicu na okupu i ako s njima imamo smijeh i veselje, poštivanje i toplinu. Koliko to moramo dati sebe i koliko to moramo razumjeti druge, da bi sve nevažno maknuli u stranu i bili sretni isključivo zbog toga što smo živi, zdravi, što se volimo? Koja je tajna sretnog života?
Okupile se Dobojlije svih generacija.
Prepoznajemo, javljamo se, svrstavamo jedni druge u dobojske porodice.
Jutro mi prođe u brzom spremanju ručka. I on mi je uvijek vezan za sreću što imam dom i mir. I ovim ga ručkovima čuvam..jer...nije hrana samo hrana...Ona nas smjesti da sjednemo jedni nasuprot drugih, da razgovaramo ili da šutimo, uvijek i isključivo za stolom, pa je njihova šutnja i moja šutnja, njihov smijeh i moj smijeh. 
Naučili me u našoj kući, nekad davno, poštivati, pa to danas prenosim na svoju djecu..
Smrt nas vrati na temelje postojanja, pa sam i ručak samo slagala u lonac..red po red..Komadići junetine, luka jednog, drugog, mrkve, peršuna, šaku ječma..podlij, promiješaj..solju začiniti, crvenom paprikom obojiti, biberom zaljutiti...Na to četvrt glavice kupusa, krompira, paprike, paradajza, patlidžan na kocke..šaka riže...Lovor da zamiriše...Potiho, strpljivo..Ništa ne može biti gotovo prije vremena..Pred polazak, isključen ručak...Samo da se u duboke tanjure,zdjelice, vadi, kako ko voli...
Najčešće uz toplinu doma vežemo majku, pa me danas pritisla jedna teška tuga..
Majke, ruke vam se pozlatile!





2 komentara:

  1. Znaš Selma, sem jela koje spremaš druga, ona koja se kod nas nisu spremala, sve ostalo kao da pričaš i o našoj kući i našem životu, i onoj kod mojih dedei babe u Bečeju i onoj koju sam gradila dvadeset i neku godinu...a bosanski lonac još nikada nije zamirisao u našoj kući,, taman evo prilike da ga spremim. Hvala za recept i priču za dušu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slični se prepoznaju.Nema tu puno priče. ,,Princip je isti, sve su ostalo nijanse!,,
      Drago mi je uspijevam prenijeti dio topline koju nosim iz svoje kuće i da moji prijatelji to osjete!
      Živjela, Kato!

      Izbriši