četvrtak, 24. prosinca 2015.

BAKLAVA OD LJEŠNJAKA

Uz dužno poštovanje svim slasnim kolačima, baklava je za mene kraljica i uvijek ispred svih.
Nazvala me majka sinovog prijatelja da joj kažem svoj recept, a meni, ovako rječitoj, zastadoše riječi.
Ne mogu ja baklavu opisati nabrzinu i odjednom. Ispričah joj svoj recept s obećanjem da će još puno finesa saznati usput, uz druženje.
Za ovaj Božić sam napravila baklavu s lješnjacima, prvi put. Naravno da sam ih pekla, ljuštila i mljela, ali o tome je bila detaljna objava.
Pripremih i tirit. 125 gr maslaca, 3 žumanjca i 1 jaje, sam uzmedju dlanova utrljala u 500 gr oštrog brašna. Najprije je maslac izgubio svoju ljepljivost, pretvorio se u grudice, a onda su se te grudice medju dlanovima pretvorile u sitne mrvice. Na dvije najveće tepsije, sušila sam tirit 90 min na 150 C. Povremeno sam ga miješala i puštala da para iz rerne izadje van.
Na 500 grama kora za baklavu, pripremila sam 500 gr mljevenih lješnjaka. Moja mašina baš melje kako za baklavu treba..dio ostane u krupnim komadićima.
Rastopila sam 200 gr maslaca i kistom mazala prve dvije kore, a na treću posipala lješnjake i malo tirita.
Ukupno sam ga potrošila trećinu, a ostalo zaledila.
Gornju sam koru dlanom namazala uljem, pa izrezala ,,kusove,,.
Pekla sam na 150C, 120 min. Pečena baklava, stajala je u hladnoj sobi nekoliko dana. Prekjučer sam ju zalila. Lješnjaci su dosta suhi, pa sam količinu agde povećala na 8 dcl vode i 500 gr šećera.
Zalila malo, polagano kutlačicom...pa nek još malo vri, pa opet malo...pa opet..
Za sve kolače volim čuti mišljenje drugih kakvi su, ali  baklavu proba najstroži kritičar, nemilosrdni...hahaha...Režem, zagledam gustinu agde, slojeve, slatkoću, gledam kako se lista, koliko ima fila..Kora hrskava, a sočna...Baklava, izvrsna!
Jedem polako i mislim na one vrijedne ruke koje sam toliko puta gledala kako ju prave. Naučile me!
U slast vam bilo!





Nema komentara:

Objavi komentar