četvrtak, 14. travnja 2016.

KALJA S MLADIM KUPUSOM - S PRIČOM

Vrte se priče o majkama i majčinstvu. Za mene su to priče o odricanju i strpljenju, mirnoći i mudrosti, razgovoru s riječima i bez riječi, kad su ruke i glas najbolji instrumenti upućivanja na razmišljanje.
Ponekad je dovoljno samo da sjednem nasuprot tebe, da pažljivo slušam i pustim da mi govoriš. Neka su teme nabacane, nakupljene, ja mogu od njih složiti bit.
Oslonac sam za koji znaš da postoji, uho koje sluša, oko što te gleda.
I da te ponesem na rukama na onaj put koji mislim da je ispravan, to ne bi bio tvoj put i tvoj način. 
Sigurna u svojoj ulozi, a krhka u strahu da ti se nešto ne desi. 
Odrasli  moji ljudi, u čijim odlukama ponosna cvatem.
Vrte se priče o majkama i majčinstvu...priče ne duge staze...

Vratimo se kuhanju.
Danas u loncu jelo koje, servirano u tanjur, ne izgleda baš lijepo. Finoća okusa pri prvom zalogaju, sve promijeni.
Veći komadi prošarane junetine, obavezan su sastojak kupus-kalje. Složim ih na dno lonca. Kraj njih polovice mrkvi, korijen peršuna, luk na četvoro, koje čeno češnjaka, cijelo, papriku po pola, pokoje zrno bibera, soli, suhog začina... Pustim da tako lagano kuha dok meso ne bude skoro gotovo. 
Mladom kupusu ne treba dugo, pa ga dodam pred kraj. Glavicu na 8 dijelova,kraj nje polovice mladih krompira, koji paradjaz, list lovora...Podlijem da voda sve potopi i lagano kuham. Na kraju, malo peršunova lista...i eto kalje..Poklopljena, kad malo odstoji, savršen je obrok! Fino meso, fino povrće, fina juhica..Osjećaj lakoće u trbuhu.
Ako se odlučite za pripremu, u slast vam bilo!



Nema komentara:

Objavi komentar