nedjelja, 22. svibnja 2016.

KOLAČ OD ORAHA I MAKA- S PRIČOM

Moja si najduža priča!
I kad sam te srela, slučajno, ne želeći nikoga sresti.
Kad sam kao malo, s tobom krenula, ne znadoh da malo je, zapravo zauvijek.
I ljubav se u tijelo uvukla.
Krv ju je, izdajica, u svoje vene pustila.
Put smo si sami krčili. Prvi koraci, naši na njemu.
Neke su uzbrdice teške. Strmine u ambise vukle. Neke su staze trnovite, neki puteljci tijesni. Kroz njih smo ruke jedno drugom, čvršće stezali.
Neke su borbe životne, snagu nam crpile, bore nam stvarale, snovima krila rezale.
U noćima sam budnim tražila izlaze bezbolnije.
I dotakli smo čvrsto tlo pod nogama. Odahnuli.
Riječima toplim, svoje potomke hranimo.
Vjetar im u krila gonimo.
I hrabrimo i čuvamo, kad ne gledaju, brinemo.
Život je mudrost koja poziva da udahneš, da progledaš, da usporiš, prepoznaš mirise, osjetiš okuse, prihvatiš gorčinu i slast jednako. Poziva da se pomiriš sa propuštenim, prihvatiš sadašnje.
Ima li ljepote u ovim godinama koje živimo? Ima, jakako!
Danas je staza ravna, koraci usklađeni.
Danas smo i oni isti i neki drugi.
......A sad...brzo probati kolač...
Evo recepta..Tijesto je prhko. U njemu 400 gr brašna.Pola glatkog, pola oštrog, 200 gr naribanog hladnog maslaca, 5 kašika šećera, 2 jaja, 1 žumanjak, malo soli.
Brzo sam tijesto umijesila, obložila plastičnom folijom i spremila u frižider.
Za prvi nadjev sam 200 gr mljevenih oraha i 100 gr šećera, prelila sa 1.5 dcl vrelog mlijeka.
Za drugi nadjev sam 200 gr mljevenog maka i 100 gr šećera, kašičicu cimeta i naribanu limunovu koricu, prelila sa 1.5 dcl vrelog mlijeka. Čim se ohladilo, dodala sam izmiksan 1 bjelanjak.
Tijesto razvalala na dimenziju od 30x60 cm. Prerezala sam ga na 3 dijela. U tepsiju dimenzija 20x30 slagala sam koru, nadjev od maka, koru, nadjev od oraha, pa treću koru.
 Izbockala sam ju vilicom, kako se gornja kora ne bi dizala, i kolač pekla 40 min na 180 C.
Po vrelom kolaču iz cjedila posipala štaub šećer...Zabijelio se, prosuo i po stolnjaku...
Pričekati da se ohladi.
Ovaj put kolač od oraha i maka, rezala sam na rombove. Preporučujem rezati na kocke, jer sam imala dosta trokutića uz rub tepsije.
Vole li svi muževi te krajeve od kolača? 




Nema komentara:

Objavi komentar