utorak, 26. srpnja 2016.

TIRIT PITA - IZRADA DOMAĆIH KORA

Odlična mi ona trilogija ,,Nema puta naokolo,,. Naslov pun simbolike i poruka.
Odlučih se za izradu tirit kora. Jest vani vruće, jest upeklo u poluspuštene rolete, ali kad nešto želim, onda želim...
Postupak pripreme kora, najzahtjevniji je dio ovog posla. Zato ih je bolje odmah napraviti malo više.
Kilogram brašna prosijala u posudu. Kašikom udubljenje, u njega 2 kašike ulja, kašiku soli po brašnu okolo - naokolo, i polako hladnom vodom, zamijesila tijesto za jufku.
Pobrašnila ga, poklopila i ostavila.
Kako toplina utječe da brzo omekša, samo sam razvukla stol, pokrila ga stolnjakom za razvlačenje jufke, posula s malo brašna i odmah razvaljala oklagijom na oko 50 cm prečnika.
Polila ulje po tijestu, rukom svuda namazala i malo odmorila.
Kratke pauze u izradi tijesta, iskoristila sam za pripremu nadjeva, ali o tome u sljedećoj objavi.
Savjet je, da kore za tirit ne trebaju biti pretanke. Ja sam ih, ipak, razvukla dosta tanko, ali opet ne pretanko. Stol je dimenzija 240 x 90. Potpuno ga pokrila jufka.
Malo se prosušila, nekih 10 minuta. Tada sam polako rezala, red po red, kvadrate veličine dna dviju teflonskih tava, koje su se suhe grijale.
Tijesto na tavu, minuta s jedne, minuta s druge strane i na suhu tepsiju..
Sva mala zadebljanja na tijestu sam ostavila, pa popekla i njih.
Trajalo je...nije da nije..Bilo mi je vruće, nije da nije...
Napunila sam 2 najveća pleha iz rerne komadima pečene jufke za tirit. Ko bi u kuhinju ušao, ukrao bi komadić i pobjegao..
Rezultat je pita toliko dobra da vrijedi svake minute mog truda, ali o njoj u sljedećoj objavi.
Do tada, pripremite kore za tirit i sigurno će vam biti u slast!













Nema komentara:

Objavi komentar