srijeda, 27. srpnja 2016.

TIRIT PITA

Ovu pitu od srca preporučujem. Vrijedi truda!
Pravljenje kora najbolje je učiniti dan prije. Tada je izrada pite puno jednostavnija.
Ja napravih sve u jedno veče. Puno posla, što jest-jest!
Žene i jesu sposobne svašta nešto raditi u isto vrijeme. Tako sam i ja, oprala pile, očistila glavicu luka, par mrkvi, peršun, celer...sve što u juhu ide. Uključila na najjače dok ne zakuha, stalno pogledajući kad moram smanjiti plin na najtiše.
Samo bi mi falilo još i pranje šporeta.
Dok se juhica zagrijava, začas zamijesih tijesto.
O ovome sve napisah u objavi ,, Tirit pita - izrada domaćih kora,,

Najveći i najzahtjevniji dio posla je baš u tome.
...........
Dakle, kore pečene, juha skuhana. Procijedim, odvojim meso, pa pozovem muža u pomoć.
On polako odvojio meso od kosti, kože, žilica i dobro ga usitnio.
Ja za to vrijeme pospremila sav nered od pripreme ovog jela.
U tavi, usporedo 2 velike glavice luka, na maslacu, obavezno, fino zažutile.
Isključila, dodala piletinu, dobro pobiberila i posolila.
Tada hladnim maslacem povukla po dnu tepsije i počela slagati kore.

Svaku na sekundu umočim u juhu. 
Prvi red, po njemu malo juhice. 
Drugi red, pa po njemu nadjev od mesa. Opet malo juhice. 
Dalje, sve do vrha tepsije, red jufke, sloj fila, malo juhice.
Po vrhu opet malo zaliti, pa dodati još malo otopljenog maslaca. Njegov okus, neizostavan!
Rerna vrela na 220C.
Pekla 10 min, izvadila iz rerne, malo zalila juhom, pa vratila još 10 min. Opet zalila, pa vratila, pekla još 5 minuta i isključila.
Pečenu tirit pitu pokrila rešetkom iz rerne, pa po njoj čistom krpom.
......U Rano jutro, negdje oko 5 sati, izrezala trokutiće, i složila na veliki tanjur. Mojima za ručak!
Spremila se i izašla u cik zore.
E, sad, ponijela ja kutiju ove pite i na put.
Pred Zadrom, na kratkom odmoru, izvadila užinu.
Oduševljenje. Moje drage cure, u slast pojele!
Stižu poruke iz Zagreba, pohvale za tirit pitu od mojih momaka, Pavičića!..
A vi kako hoćete! Ja od srca preporučujem ovaj ,,poslić,,!
Ako se odlučite, nek vam je u slast!

















Nema komentara:

Objavi komentar