utorak, 24. siječnja 2017.

POSNA ŠTRUDLA

Recept moje prijateljice Zorice Djordjević, zaista mi se svidio.
Pravila sam ga već nekoliko puta koristeći upute za tijesto, koje je posno, a nadjeve u raznim kombinacijama, koji nisu posni. Napisaću obje varijante.
Mjera je velika, za 3 kalupa za kruh.
1.2 kg glatkog brašna prosijati u zdjelu. U sredinu staviti svježi kvasac, kašiku šećera i preliti s malo toplog čaja od kamilice, od ukupno 6 dcl koliko ga treba skuhati.
Kad se zapjeni, u brašno dodati 2.5 dcl ulja, 16 kašika šećera-ja sam smanjila na 10, 1 prašak za pecivo i  naribanu koricu domaćeg limuna, pa zamijesiti tijesto.
Domaće limunove i naranče, ovaj put sam ih dobila s Ugljana, oprala sam i zaledila cijele. Ledene ih i naribam. Naravno, samo tanki žuti i narančasti sloj.
Kupovne, iz dućana ne ribam nikada.
Prebacim tijesto na stolnjak, kad podupla zapreminu. Oblikujem ga u 3 kugle, pa pustim da još malo odmori. Tada svaki tanko razvaljam i mažem filom. Sredina neka ostane prazna. Srolam 2 valjčića, odvojim ih i omotam jedan oko drugog. Tako napravim sa sva tri tijesta. Prelijem sa 1 dcl ulja koje štrudla upije.
Pečem na 200 C prvih 15 min, a na 170 C još 35 min.
U šoljici, kašiku meda razrijedim s malo vode, pa premažem štrudle.
Fil može biti u raznim kombinacijama. Pravila sam sa 200 gr maka, par kašika pekmeza i 2 dcl vrelog mlijeka. Jedan je bio sa 300 gr sira, jajetom, malo griza i šećera. Jedan je bio s pekmezom koji malo zgusnem mljevenim keksom. Kombinacije dvije vrste pekmeza, vrlo su dekorativne.
Ono što je posebno zanimljivo, ovdje se filovi kombiniraju u bojama i količinama, po želi.
Moja je preporuka da to nikad nije rijedak fil jer curi.
Ako se odlučite za pripremu, u slast Vam bilo! Nama jest!
Hvala, Zorice!



Nema komentara:

Objavi komentar