subota, 6. siječnja 2018.

PEČENA SARMA

Već sam ja nju planirala napraviti i ove godine, ali je ideji pogodovalo i to što očekivasmo drage goste.
Pa, što da jaki miris kiselog kupusa osvoji prostor?
Ručak se fakat morao skuhati za naredni ponedjeljak...a i za par sljedećih dana.... Zato mi ova ideja bi perfektna.
Dakle, sarma kao sarma.
U nadjevu je mljevena junetina, crveni i bijeli luk, malo začinske paprike, biber, malo soli, jedno jaje, sirova riža. Na kilogram mesa, s koliko uvijek pravim, ulijem u fil oko 2 dcl vode.
Listovi od našeg ukiseljenog kupusa, mada njime ove godine baš i nismo zadovoljni, istanjeni u svom najtvrđem dijelu, kako bi sarme bile lijepe.
Uvijek ja njih pomotam na jedan veliki oval za serviranje, pa tek onda slažem u posudu u kojoj će se kuhati ili peći. Tako one malčice veće, završe na dnu.
Velika kikiri tepsija s poklopcem. Na dnu, tanko narezano srce glavice. Po njemu samo malo suhog mesa, čisto za miris. Po svemu rukom posula crvene začinske paprike, pa poredala sarme u dva reda.
Najveće sam listove odvojila da budu prvi poklopac.
Sjećam se da sam tu foru usvojila od drage komšinice Jadranke, na tuzlanskim Stupinama, gdje smo živjeli.
Kuharica vazda zaviri u lonac, pa sam i ja u njen, kad tamo sarmica ovako upakirana. ,,E, tako ću od sad!,,
I zbilja, preko 25 godina, sa svakom sarmom, sjetim se i nje.
Prije neki dan, draga Duška, spomenu kako sarmu pokriva listovima kupusa, kako je vidjela kod mene...Ma, krasno!
Dakle, pokrila, nalila vode samo da potopi gornji red, pokrila poklopcem i stavila na 200 C, peći 2.5 sata.
Otvorim, otkrijem i pustim da se malo zapeče.
Voda je uvrila do prvog reda sarme.
Nema nikakvog zgušnjavanja. Zaprška odavno izbačena kao izuzetno nezdrava.
Na tanjuru tek malo vrhnja, onog s manje mliječne masnoće.
Kakva je sarma?
Jačeg je okusa, kao nekakav koncentrat mirisa i arome. Mada se dugo peče, listovi drukčiji nego kad se kuhaju. Fil mekan i sočan.
Iskreno, meni puno bolja od kuhane.
Priupitala ukućane!
Zadovoljni!
Završile sarmice i u kutijici za posao.
Bez odricanja ,,bosanske,, ,,hrvatske,, varijante, kako ih nazva moj muž, ova uvijek dolazi u obzir.
Kad im je bog dao da biraju, neka im bude...,,u slast,,!



2 komentara: