srijeda, 8. listopada 2014.

RAHVANIJA



Tradicionalni bosanski kolač, sličan patišpanji. Svidjeće se svima koji su odrasli uz ovakve deserte. Sjećam se onih sekundi kad bih krišom spustila ,,malu ruku,, na tek ispečenu patišpanju, prije no što bi bila zalivena. Takvu mekoću nema niti jedan ,,moderni,,kolač.
Način pripreme je vrlo jednostavan. Kako je i izbor namirnica skroman, iznenađuje finoća ovog zalivenog biskvita.
Potrebno je izmiksati 6 žumanjaka sa 6 kašika šećera. Na to dodati 8 velikih kašika griza, 1 vanilin šećer, 4 kašike brašna sa praškom za pecivo, te naribanu koricu neprskane naranče. Rukom nježno umiješati snijeg od 6 bjalanjaka kako zrak, koji su prikupila miksanjem, ne bi splasnuo.
Peći na temperaturi od 180 C, 30 minuta u tepsiji veličine 30-20 cm.
Skuhati  450 gr šećera, 600 ml vode sa sokom od jedne naranče. Neka kuha 10-tak minuta. Prohladjen kolač zaliti vrućom agdom.
Zaista je prefin, prozračan, sočan i podsjeća na ovakve kolače u našim kućama, servirane na staklene tanjuriće u bojama, kao što je i ovaj moj.
Divan servis koji mi je majka poklonila iz kuhinjske vitrine, i ne znajući da sam baš tada posljednji put u našoj kući.
Zato su na njemu samo posebni kolači, kao što je ovaj.
Zahvaljujem se Muneveri Muki Mulalić na receptu, koji sam sa malim izmjenama uvrstila među moje omiljene.
Ako se odlučite za pripremu, u slast vam bilo!



Nema komentara:

Objavi komentar