nedjelja, 15. veljače 2015.

HURMAŠICA


Vrijedne su žene u Bosni. Mala zemlja, duše bogate. Umješne ruke nadju načina da od svega naprave bogatu sofru. Baš je hurmašica, nekako najbosanskiji desert. Ono što me k njoj privlači, nije ni okus ni izgled, ni skromne namirnice u vrhunskom kolaču. Privlači me baš to što se rukama, prstima, dlanovima, oblikuju ,,ko šećer slatki kolači,,.
Stotine puta sam, kroz svoj život , gledala kako se prave. Brzina pokreta, vještina, nježnost  spram finog podatnog tijesta, u konačnici daju poznati tradicionalni kolač. Sve iste, u redove poslagane, malo razmaknute, da im tokom pečenja ostane taman toliko mjesta da se spoje, ni previše, ni premalo..Šara koju je neked  na svakoj hurmašici ostavljalo ,,brdo,, danas zamjenjuje rende. Kvadratići utisnuti na gornji sloj, na taj način da se duguljasti komad tijesta, kažiprstom pritisne na nazubljeni dio, pa pomičući prst, oblikuje u duguljastu hurmašicu.
Agda od šećera i vode, koja polako vrijucka, stvori fini sirup koji s kašike curi u gustom curku.
Sjećam se kad sam prvi puta pravila ovaj kolač. Moja tetka Jasna je sjedila kraj mene i gledala. Oblikovala sam jednu po jednu i slagala ih u tepsiju. Kad sam završila, ona je rukama sve hurmašice ponovo spojila u tijesto i rekla..,,E, sad gledaj kako se to radi i uči!,, Danas su moje hurmašice sve identične, ali se te lekcije uvijek sjetim!

Ovaj put sam našu tradicionalnu hurmašicu pravila po ratnom receptu Ismete Cice Saran.
Mjera za tijesto je u fildžanima, nekad bila, pa i danas, na sreću, ostala!
3 fildžana šećera, 3 fildžana ulja, 1 mlijeka, 1 jaje, izmiješaju se u gustu smjesu. Tome se doda 50 gr kokosovog brašna, ali sam ja dodala 100 gr mljevenih oraha. Polako mijeseci posipa se brašno sa 1 praškom za pecivo dok tijesto ne dobije jednu finu elastičnost, pa se odvaja i od ruke i od stijenki posude. Tek takvo je spremno za oblikovanje.
Hurmašice, uredno poredane u tepsiju, valja peći na 200 C, 10 minuta, pa još 10 minuta na 180 C.
Tokom pečenja, agda se ukuhava. 13 fildžana vode sa 12 fildžna šećera, biće dovoljno.  Vrela agda, kutlačicom se polije po vrelom kolaču. Dobro joj je dodati pola nešpricanog limuna.
Svu ovu šećernu smjesu, vrlo će brzo upiti. Ostaje samo pričekati da se ohlade i poslužiti se!
Hvala Cico!
U slast ti bilo!





2 komentara: