petak, 17. travnja 2015.

KATLAMA-POGAČA

Prijatelji, poznanici i ljudi koji su se samo iz viđenja znali, raselili se po cijelom svijetu. Danas se srećemo virtualno i prisjećamo svega što nas je spajalo nekada i što nas spaja i okuplja danas.
Puno je tema dobojskih. Svaka, priča za sebe.
U jednoj se sjetismo nečeg posebnog. Svirala je svake ljetne noći. Čula bih je u Miloša Kupresa, Sanja u Moše Pijade, Mirjana U Džemala Bijedića, prijatelji na Orašju, u Bosanskoj, na Čaršiji...svi..Naši momci, naši dobojski umjetnici, na terasi  hotela Bosna, učinili su da ti dani ostanu u vječnosti. Opijala je njihova muzika. Toliko prepoznatljiva! Znali smo sjediti u parku, na klupama, na stepenicama prema spomeniku, šetati korzoom i uživati u njihovoj muzici.
I poneki ton, danas, samo me vrati u te dane..
Ali, idemo se kuhati..
  Mada je katlama od cjelovitog brašna ostavila poseban dojam na mene, ovaj put, čisto za probu, upotrijebih obično, bijelo brašno.
Ideja je krenula od posebno izradjenog kvasa.
Umiješala sam 3 dcl kefira, od kefirne gljivice, sa par kašika brašna i ostavila cijeli dan da odradjuje svoj posao. Pred večer sam umijesila fino, podatno tijesto. Vrlo se lako dalo razvaljati. Izrezala sam ga na dugačke trakice , premazala rastopljenim maslacem i srolala u valjčiće.
Svaki sam nježno spljoštila i razvaljala. Umjesto da sam katlame pekla na tavi, jednu po jednu sam stavljala na nauljeni tanjur. Prvu sam položila na dno i okrenula. Na nju je došla druga, pa sam ih okrenula skupa ...i tako redom. Mala količina ulja, stvorila je film izmedju tijesta, pa je ono ostalo razdvojeno. Kad su sve bile položene jedna na drugu, lagano sam ih rastanjila na veličinu tepsije i izrezala.
Posute sjemenkama, pekle su se 40 minuta na 200 C.
Pred kraj, jedan tanak sloj kefira, još minuta u rernu i van...pod čistu krpu.
Nije kefirni kvas nakvasao kao onaj kupovni, ali je dao jednu dobru mekoću jufki. Slojevi katlama, predivno su se listali. Ima nešto u tom receptu.
Valjda zato i jest poznata..
U slast vam bilo !







Nema komentara:

Objavi komentar