subota, 19. rujna 2015.

TURŠIJA

Volim kuhati, više nego jesti! Nema tog zahtjevnog jela za koje mi je žao utrošiti trud i vrijeme, ali..kako je znao govoriti moj rahmetli djed Muhamed, ,,džaba ti i teletina ako nema dobre salate,,!
Ova današnja, oduzela nam cijeli dan.Od nabave po zagrebačkim tržnicama, hodanja medju štandovima, biranja, zagledanja..Od one naše dobojske, ostala mi dobro naučena lekcija da pogledom probirem baš prave namirnice U ovoj bogatoj ljetnoj ponudi, ima se šta izabrat....Naučio djed!!! Muž samo prihvaćao cekere i nosio u auto..
Baš sam omiljenoj prodavačici rekla kako radi u najšarenijem dućanu...Ona meni, kao da je znala..,,U slast da vam bude!!!
Dakle, turšija traži fino, zdravo povrće. Kupila sam 5kg bijelog, mekanog kupusa, 8 kg paradajz paprike, one žute koja ostane uvijek čvrsta,1 kg mrkve, celer korijen od 500 gr, 2 kg zelenog paradajza...al baš zelenog, bez onih crvenkastih nijansi, 300gr luka kozjaka, ali umjesto njega mogu male glavičice luka,5 kg krastavaca srednje veličine i 3 kg karfiola.
Dok se čisti i pere, kuham hladni naljev. Osnovna mjera je 5 l vode, čaša od 2 dcl soli, čaša šećera, pa kad prokuha uliti 1 l alkoholnog octa i umiješati 1 vinobran.
Za ovu mjeru povrća skuhala sam 3 mjere hladnog naljeva. Naravno, vinobran se može smanjiti.
Izmiješano, poslagano u bačvicu i pritisnuto pritiskivačem,  hladnim se zalije, te ostavi pokriveno krpom. Par dana valja pratiti proces i dolijevati naljev ako ga usfali. Tada zatvoriti i čekati zimu...
I uz  teletinu i uz dobru maslenicu...perfektno..
U slast vam bilo!


Nema komentara:

Objavi komentar