nedjelja, 6. prosinca 2015.

PIROŠKE

Listam stare rokovnike s receptima. U jednom od prije 20 godina nadjoh ovaj.
Gledala sam jednu baku kako ih pravi, pa zapamtih postupak, a recept zapisah.
Tijesto za piroške je sa sirom. Kad se zamijesi, vrlo je nježno, pjenasto, ali ipak podatno za oblikovanje.
Izmiksala sam 4 žumanjka sa malom kašičicom šećera i najmanjom kašičicom soli. Na to sam dodala 400 gr svježeg sira. U receptu je preporuka da to bude sir sa sirutkom, a moj je bio ocijedjeni ,,sir u maramici,, pa sam dodala vrlo malo jogurta kao nadomjestak. Kad su se namirnice sjedinile polako sam dodavala, malo po malo, 400 gr oštrog brašna u koje sam umiješala kašičicu sode bikarbone. Kugla tijesta se fino dala izraditi, pa sam ju ostavila 10 min da ,,odmori,, Tad sam ju razvaljala  na 4 mm i pokrila krpom da malo nadodje.
Nakon 15-tak minuta, izrezala sam kotačićem pravokutne oblike piroški. Dobila sam 24 komada.
U šerpu sam nalila 1 cm ulja i zagrijala. Nek ne bude prevrelo. Svaku pirošku sam kistom za kolače pažljivo ,,pomela,, od ostataka brašna, pa stavila peći. Ono što je bilo dolje, u ulju okrenem gore. Peći dok fino ne porumene.
Pripremila sam šećer u prahu, pa svaku odmah iz ulja stavljala na njega i pažljivo posipala. Najjednostavniji mi je način pustiti da iz cjedila  šećer polako sipa po piroški.
Izvana su vrlo hrskave, skoro škripe. Unutra su pune i jako mekane.
U slast vam bilo!




Nema komentara:

Objavi komentar