četvrtak, 21. siječnja 2016.

PUNJENE ZALEĐENE PAPRIKE

Taman sam počela sa pripremom današnjeg ručka, kad prigodna tema na radiju.
Ledane u Europi i Hrvatskoj, početkom 19 stoljeća.
Sa jezera u Maksimiru, u one hladne prijašnje zime, radnici su izvlačili debele komade leda. Rezali su ih i natovarivali na zaprežna kola, te dovozili u zagrebačke ledane. Bile su to podrumske prostorije, sa debelim kamenim zidovima i kojima je ovaj led ostajao u svom agregatnom stanju sve do najvrelijih ljetnih dana. Na taj je način čuvao namirnice za kuhinje i restorane. Preteča današnjih hladnjača, praktična za ona vremena, odvuče mi misli najprije na mukotrpan rad tih jadnih ljudi.
Kako danas skladištiti ljetne namirnice za zimu? Kupiti ih zaleđene, konzervirane ili uskladištene u hladnjačama?
Za današnji ručak imala sam paprike za punjenje,  ljetos zaleđene. Kupim ih svake godine kad su najukusnije, sazrile na suncu. Očišćene, pa složene ,,jedna u drugu,, koliko je to moguće, zaleđene,  izvrsne su mi za zimske ručkove.
Recept je klasičan, već objavljivan. Napunjene smrznute paprike, sa svih strana fino prepečem da dobro zamirišu.
Podlila, dodala u vodi izmiješanu kašiku brašna sa malo crvene paprike i paradajz sosa, grančicu celera. Nalila sam vode po slobodnoj procjeni, pa kuhala na umjerenoj temperaturi,  ukupno sat vremena.
Odavno više nema ledana. Zime su blage. Gledala sam kako ga labudovi razbijaju slijećući na površinu jezera.
 Ipak, nije loše znati da su se nekada namirnice i tako čuvale.
U slast vam bilo!



Nema komentara:

Objavi komentar