utorak, 9. veljače 2016.

DOMAĆA TJESTENINA

Ovo je prva u nizu priča o pripremi domaće tjestenine.
Toliko raznovrsnih namirnica, kojima se može dodati, u svakakvim oblicima, potaknulo me da savladam vještinu izrade. Hoće li svaka nova objava biti bolja, vidjeću!
Za ovu, ručno rađenu, kupila sam svježa žumanjca. Imaju ih dućani u kojima se prodaje meso peradi. Žumanjca iz koka nosilja, pakirana po kilogram, najsvježija!
Oprala sam ih u cjedilu i svakom odstranila mekanu opnu. Različitih su veličina, pa količinu određujem od oka.
Na svakih 10 dkg brašna, a ja stavim dva dijela glatkog, jedan dio oštrog, dodam jedan žumanjak i vode koliko bi stalo u polovicu ljuske jajeta.
 Ovakav recept se provlači kroz stare kuharice, pa mi je lijepo baš takav ,,termin,, navesti. Na sve još par kašika ulja i miješenje počinje. Tijesto koje je malo tvrđe, zamotano u plastičnu foliju, omekšaće stajanjem.
Neka odmara jedan sat.
Podijelila sam ga na nekoliko dijelova. Jedan stavila na stolnjak, posut brašnom, a ostatak vratila pod foliju. Polako razvaljati, što tanje, sve komade tijesta. Neka se prosuše 15-tak minuta. Tada ih ponovo posuti brašnom, namotati na oklagiju, pa ju izvući, a narolano tijesto rezati po želji.
Odabrala sam široke rezance, malo uže i tanke za neka gusta variva. Odložila sam ih na tacne dok je rezanje trajalo, a zatim prenijela na čisti stolnjak u praznu sobu, da se dobro osuše. Poželjno je raširiti tjesteninu kako bi se što manje dodirivala i koji put malo okrenuti.
Ne smije se sušiti na suncu i na propuhu. Osušenu spremiti u platnene vrećice do korištenja.
Prva, ručno razvaljana, je napravljena, a usavršavanje kreće!
Kuhala sam ju malo duže od kupovne, ali je okus neusporediv.
   JA SAM VRLO ODLUČNA ŽENA, A ZA OVAJ IZAZOV, RUKAVICA JE BAČENA!
U slast vam bilo!













Nema komentara:

Objavi komentar