četvrtak, 18. veljače 2016.

GRAVČE NA TAVČE I ĐULBASTIJE

Po pričama koje sam čula, doživjeh i sama, da se oko pedesete počnu podvlačiti crte, svoditi računi. Emocije se maknu u stranu, pa presaberu odluke, dobre pažljivo, a loše još pažljivije. Svoje, naravno! Šta vrijedi razmišljati o onome ko je kako utjecao na naš život, ako smo propustili priliku da to izbjegnemo? Jednaka je krivica i u nama.
Pa, misli o poslu, koliko sam dala, koliko sam dobila! O braku! Godinama zajedničkog života. O načinu da se svaka bujica problema dočeka zajedno, pod istim štitom, jer samo tako im se može doskočiti.
Misli o kući i kućištu, na ženskim plećima. Misli o odgoju djece. O ljubavi pruženoj u svakom trenu njihova života.
Vjerujem da će se uvijek sjećati mojih riječi: ,,Sretna sam što sam baš ja tvoja majka!

Mislim o onima koji su me stvorili ovakvu kakva jesam.
Mislim o prijateljima, onim nablistavijim biserima koji su ostali uz mene čitav život.
Mislim o onom nematerijalnom, a najvrijednijem. Goli smo došli i goli ćemo otići! Hoće li ostati bogatstvo naših duša razdijeljeno dragim nam ljudima?

Njegujem osmijeh, iskren! Ogledalo je moje duše!
Podvlačim crtu i razmišljam i budućnosti!


Danas u mojoj kuhinji spoj bosanske i makedonske hrane. Oba recepta od davnina na našim stolovima.
Kilogram krupnog graha tetovca, namočila sam u toplu vodu veče prije. Danas sam ga oprala i stavila u malo vode da prokuha. Prvu vodu sam bacila, nasula drugu, posolila i kuhala dok zrna nisu omekšala. Treba obratiti pažnju da se  ne prekuhaju i ne raspuknu.
U isto vrijeme sam u tavi dinstala oko 600 gr luka. Pustila sam da dobro omekša i postane kremast. Tad sam ga začinila sa solju, biberom, začinom od suhog povrća, kašikom začinske paprike, bijelim lukom, sa malo suhe metvice. Umiješala sam kašiku brašna i podlila vodom u kojoj se kuha grah. 
Obično gravče tavče pripremam u makedonskoj tavi, zemljanoj posudi, ali ovaj put, zbog velike količine, grah sam ocijedila i pretresla u dugačku tepsiju. Po zrnima sam rasporedila dinstani luk, pa sve podlila vodom u kojoj se kuhao. Neka sve fino potopi. Na grah sam poslagala pečene rog paprike, koje sam u jesen spremila u zamrzivač.
U rerni, na 200 C, fino zapeći dok ne dobije koricu.
Usporedo priprema đulbastija.
600 gr mljevene junetine. Uvijek meso sama meljem, pa znam šta je u njemu. Dodala sam 2 velike glavice luka, vrlo sitno isjeckane, 2 velika čena bijelog luka, 2 jaja, oko 400 gr naribanog krompira, soli, bibera, sitno sjeckanog peršuna. Okruglice sam oblikovala na tacni posutoj brašnom. 
Na ulju sam svaku prepekla, pa slagala u veliku tepsiju. Kad sam taj dio posla završila, izmiješala sam 4 dcl milerama, 4 dcl mlijeka, kašiku brašna i malo soli. Prelila sam đulbastije i zapekla ih u pećnici, uz uključen ventilator, zajedno sa gravčetom.

Ako se odlučite za pripremu, u slast vam bilo!









Nema komentara:

Objavi komentar