petak, 1. travnja 2016.

RIŽOTO S BROKULOM

.....Polako u Ustaničku, lijevo. Tu sam mojoj Memici išla bicikom, krivudavom cestom uz Bosnu. Uvijek su kamioni prašili prema kamenolomu, pa se sjećam kako sam, najbrže što mogu, okretala pedale  plavog ponyja. Prema željezničkoj stanici, danas u luksuznom automobilu moje divne snahe. Na most, desno. Gledam, ostarjele konstrukcije, zahrđale, derutne.. Cesta pokrpana, al opet puna rupa. Desno, zgrada moje Mirjane. Okrećem se da vidim prozor njene sobe.
,,Ovo je glavna ulica, Maršala Tita. Tu dolje je počinjalo naše korzo...,, Pričam joj o onome što danas izgleda tako daleko. Podne je, a meni se čini da vidim večeri.. sve one ljude kako u špalitu šetaju, polagano, u ugodnoj priči, u pogledima spuštenim kad simpatija prolazi....
,,Ovdje lijevo, balkon sa zelenom mrežom, bio je naš. Po njemu je tvoj Ivan vozio bicikl... Evo, desno je bivša Azemova slastičarna... beogradska robna kuća...Tamo naš park...Eno mi prijateljice na kafici..Jasna, došla iz Švedske! Bila je patronažna sestra tvom Ivanu...Mihra, stigla iz Italije...,,
Grad u kojem je život počeo, jedan je veliki dom. U njemu se drukčije diše. U njemu se drukčije smije. U njega me život uvijek iznova vraća.
Ali...vratimo se kuhanju...
Ovo je lagani prilog mesu, ribi ili samostalni obrok s povrćem.
Izdinstala sam glavicu luka, na vrlo malo ulja. da fino zastakli. Po njoj sam nasula čašu riže i miješala kako bih ju glazirala. Omjer je, 1 mjera riže, 1.5-2 mjere vode. Za rižoto vodu, ili još bolje temeljac, dodajem polako. Čekam da bubri i upija.Začinim solju, suhim začinom i biberom.
Kad je al dente, gotova je. Ova riža, okruglog zrna, ima kremastu strukturu, pa je uvijek moj izbor za rižota.
Usporedo stavim vodu da zakuha. Tek tad dodam sol i kolutiće mrkve i komade brokule. Zeleno povrće uvijek kuham otklopljeno kako bi zadržalo svježinu boje.  Nakon 5 minuta povrće ocijedim. Pažljivo sjedinim s rižom pazeći da cvjetići ostanu čitavi.
Ako posjetite svoj rodni grad, želim da vam se srce ispuni ljubavlju, kao meni jučer.
Ako se odlučite za pripremu ovog jela, neka vam je u slast!
Živjeli!







Nema komentara:

Objavi komentar