srijeda, 18. svibnja 2016.

HAVAJSKA RUŽA

Neobičan naziv za kolač. Još neobičniji kad je samo u mom rokovniku 30-tak godina. 
Pravila ga po ovom receptu moja majka, moja mama, a ja nisam već godinama. Ipak, dodatne pribilješke i uflekan papir, govore da sam ga još kako pravila u neka davna vremena.
Kad smo se iz Doboja preselili u Tuzlu, ovaj sam kolač odnijela na posao. Kolege iz Gornje Tuzle, rekoše da to nije nikakva ,,havajska ruža,, već ,pupak pita,., kako se kod njih zove.
Čuj,, pupak pita,, žustro sam branila svoj profinjeniji naziv kolača.
Nakon doseljenja u Zagreb, ovaj isti kolač, jela sam kod prijateljice Pirovčanke. Oni ga, pak zovu ,,židovnjak,, i umjesto agdom, zalijevaju slatkim mlijekom.
Bilo kako bilo, moj muž se također danas sjetio ovih priča i nasmijao kad je prepoznao šta pravim.
Mjera je velika tepsija iz rerne. Kolač je fin, umjereno sladak i sočan. Namirnice su vrlo skromne, pa pretpostavljam da se zato i provlačio kroz ove prostore i vremena.
Za tijesto sam izmiksala 2 jaja sa 3 kašike šećera. Dodala sam 3 kašike ulja i kvasac koji je nabujao u 4 dcl toplog mlijeka. Sve sam fino promiješala, pa polako dodavala glatko brašno.
Utrošila sam ga oko 550 gr.
Tijesto je odmaralo i nabujalo.
Tad sam ga razvaljala na oko 0.5 cm, premazala sa 125 gr omekšalog maslaca i posula sa 150 gr mljevenih oraha. Po orasima oko 150 gr namočenih grožđica.
Polako sam, prstima, motala rolade sa obje strane. Kad su se spojile, prerezala sam tijesto i polako ga zarolala na spoj. Širinom noža sam mjerila, pa rezala ružice iste debljine. Dovoljno je oko 3 cm.
Jednu do druge, malo odvojene, i napuniti tepsiju do kraja. Pod čistom krpom neka odmore dok se rerna ugrije na 200 C.
Pekla sam 10 min, a onda smanjila na 180 C i nastavila još 10 minuta.
Čitam u receptu mjeru za agdu. Kaže, 1 lončić šećera, 2 lončića vode. I baš imam lončić kakve smo nekad imali. Zapremina je 3 dcl.
Topao kolač, toplom agdom, polako, kutlačicom, okolo, naokolo. Fino će upiti.
Čim se malo profladio, odem probati. Ma, kolač kao bombončić!
Kad u Ikei naručim ,,pužiće sa cimetom,, pitam se imaju li oni nekakve veze s našim ružama, pupak pitom ili židovnjacima! Ko zna...Možda i o tome postoji priča!
Havajsku ružu od preporučujem!
U slast vam bilo!







3 komentara:

  1. Mnogo mi se sviđa, još ćeš me i naučiti da mesim! Ovo je prvi kolač koji sam poželela da umesim sama.

    OdgovoriIzbriši