srijeda, 11. svibnja 2016.

KRUH - PLETENICA

Nisam ja njega planirala praviti. Nametnula se ideja sama. Radiće rerna, a kad radi rerna, peče se kruh..
Kila brašna bijelog, glatkog. U njega čaša cjelovitog, punog mekinja. Malo ću ga obogatiti, pa ,,razbijem ,, jedno jaje, ulijem čašu toplog mlijeka, malo ulja, kašiku sirćeta jabukova, kašiku soli. U čaši nakvasao svježi kvasac sa malo šećera.
Jedna ruka drži zdjelu, druga polako iz sredine sjedinjuje sastojke, dodaje brašno. Jedna polijeva toplom vodom, druga mijesi. Okolo, naokolo, sve do stijenki posude, dok se svo brašno ne pokupi u elastično tijesto. Podatno pod rukom, formira lijepu kuglu. Poklopljeno će, u ovoj mojoj toploj kuhinji, začas nakvasati.
Na stolnjaku sam ga, na malo brašna, oklagijom valjala. Pravokutni oblik, polako rukom oblikovala u štrucu. Dugaška, tanka...Na tri jednaka dijela razrezala..
Ih, ženske ruke i pletenice...Plele smo ih od dugačkih kosa, prelijepih. Plele smo ih od vjenčića cvijeća u proljeće...Najljepša mustra..
Pružila se debela pletenica od tijesta, po stolu. Na pola ju prerezala, pa smjestila u kalupe. Papir ispod njih, da se lakše odvaja.
Pokrila sam krpom da još malo nadođe. Tada sam spojeve pletenice, razrezala žiletom, koji imam samo za tu namjenu.
Dobro kistom namazala jajetom i stavila peći.
Evo ih gotove..Kakve su, prosudite sami..
Polovica za danas, a ostale za neke dane kad fali kruha.
Odlučite li se za pripremu, u slast vam bilo!











Nema komentara:

Objavi komentar