nedjelja, 11. rujna 2016.

BAKLAVA S ORASIMA I SUHIM ŠLJIVAMA


Za mene je baklava simbol  tradicije, podsjetnik na bajramska okupljanja u roditeljskoj kući, na uživanje u okusu, mirisu oraha, agde i tankih kora natopljenih maslacem.
Mislim da je svakom ostavljena mogućnost da baklavu doživi na poseban način ako ju jede polako, uživajući u svakom zalogaju.
Za Kurban Bajram, koji je sutra, ispekla sam baklavu s orasima i suhim šljivama. Recept je to moje prijateljice, Sarajke, Ubavke Dizdarević. Malo sam ga dodatno prilagodila.
Treći put u mojoj kuhinji. Mislim da će tu i ostati.
Baklava od kilograma kora, 800 grama oraha, 300 grama očišćenih suhih šljiva, 400 gr rastopljenog maslaca, kilograma šećera, 200 grama tirita..
Rezala sam ju na drukčiji način, prvi put.
Komadom maslaca namašćena tepsija. Na nju sam složila trećinu kora, svaku malo polijevajući masnoćom. Razmažem ju kistom, pa pospem s vrlo malo tirita.
Recept za njega sam već objavila.
Na prvih 10 kora, rasporedim polovicu oraha, pa po njima komadiće šljiva.
E, sad, šljive sam u pripremi malo prokuhala. Tek koju minutu da bi se lakše otkoštile. Na daščici ih sitno narezuckam.
Dalje opet 10 kora sa maslacem i tiritom, fil, kore.
Za vrh odmah izaberem dobru, cijelu jufku i stavim ju na dno. Tako će ostati zadnja, a neće se osušiti.
Baklavu režem reckavim nožem. Mjerim dimenzije tepsije .
Po svakom rezu polijevam ostatak maslaca. Malo nožem razmičem rez.
Rerna je ugrijana na 200 C. Mada baklava za čas ,,plane,, slobodno isprobajte.
Pustim da se na tako jakoj vatri peče 10 minuta. Lijepo će zarumeniti. Tada ju izvadim iz rerne i pokrijem sa jednom ili dvije jufke, ovisno o veličini tepsije.
Smanjim rernu na 150 C i pečem još sat i 50 min.
Odmaram za to vrijeme ne kontrolirajući.
Vrelu baklavu ostavim nepokrivenu da se ohladi na sobnoj temperaturi..
Za agdu, kilogram šećera, 1.2 l vode kuhaju oko 15-tak minuta dok ne postanu sirupasti. Zalijevam hladnu baklavu vrelom agdom. Polako, kutlačicom, malo po malo, okolo- naokolo.
Tada na sam kolač spustim manju tepsiju kako bih spriječila da se gornji list savija. Ostavim 10 minuta i maknem. Ako se koji listić zalijepi, vratim ga na njegovo mjesto. Bila sam skeptična prema ovom savjetu, misleći da će se slatka jufka zalijepiti za dno  tepsije, ali to se ne desi.
Kako se zalijeva iz 3 puta, ostatak agde još malo vrijucka, pa ga pažljivo nalijem u rez kusova.
Neka se hladi otkrivena.
Hvala, Ubavka! Baklava je prefinog okusa.
Ako se odlučite za pripremu, u slast vam bilo!








Nakon 10 minuta pečenja na 200 C!


Pokrivena tepsijom nakon prvog zalijevanja agdom.


Nema komentara:

Objavi komentar