petak, 23. rujna 2016.

RAŽENI KRUH - S PRIČOM

Imali smo mali ritual kroz godine. Zagrlio bi me oko pasa, ja njega oko vrata, pa stisnula na srce.
Godinama smo kroz smijeh spominjali kako će jednog dana prerasti mater, pa ćemo zamijeniti ruke. Ja ću njega, visokog, oko pasa, a on će mene oko vrata.
Jedan dobar dječak, postao dobar mladi čovjek. Pratim mu pokrete, slušam njegove priče. Primjećuje dobro, dobrom se raduje. Tražim svoje u njemu i nalazim.  
Za stolom, jedno nasuprot drugog, na kraju radnog dana. Uz kasni ručak. ,, Pravi mi društvo dok jedem, majko!,,
I nekako pustim da govori. Da kaže što ima. Da nadoknadi dan. Fina mu hrana. Pita za recept. Odjednom ga zanima kako se šta pravi, mada sam ne kuha. Donosi mi ideje s posla. Kolege prenose svoja iskustva u kulinarstvu.
Posvećen svemu.
Imali smo ritual kroz godine.
Odavno smo zamijenili ruke. Njegova glava puno iznad moje.
Zagrljaj majci na dolasku, zagrljaj na odlasku.

...ali, vratimo se kuhanju.
Isprobavam razne kombinacije kruha od raženog brašna. Ovaj put nisam pećnicu uključila za samo jedan kruh.
Na kilogram raženog, dodala sam kilogram bijelog brašna, pa po malo sipala ćurekota, chia sjemenki, lanenih. Suhi kvasac, koji kupim u malo većem pakiranju, nema upute o količini, što me jako iznenadilo.
Na svakih kilogram brašna, ja sam ga dodala po jednu ravnu kašiku. Naravno, isto toliko šećera i isto toliko soli. 
Zamijesila toplom vodom, pa kad je nakvasalo, prebacila na ravnu plohu i mijesila cijelih 10 minuta. 
Nabrašnila podlogu, pa svaku štrucu okrenula gornjom stranom na brašno. Prebacila u kalup da još malo nadođe, pa skalpelom zarezala po cijeloj dužini.
Uz tri modle, u rernu sam stavila lončić s vodom. Isparavala se tokom pečenja.
Na 200 C, 15 min, a ostalih 45 na 180C.
Vrući kruh sam odmah izvadila na dasku i uspravila na hlađenje.
Jedan odnese moje dijete. Jedan ćemo imati 2-3 dana, a treći na polovice, pa u zamrzivač!
Ako se odlučite na pripremu, ispecite više, i u slast vam bilo! 







Nema komentara:

Objavi komentar