nedjelja, 4. rujna 2016.

KNEDLE

Uz svako jelo, neko sjećanje. Uz svako sjećanje, poneko jelo!
Okuplja nas hrana i mi se okupljamo oko nje.
Eto, kupila ja dvije gajbice šljiva, divnih, friških, sve kao tanki sloj pudera po njima. Nakuhala pekmeza, a dio ostavila za poslastice.
Danas knedle.
Sjetih se prvih kad je moja Mirjana primila prvu platu za neki honorarni posao, pa zaleđeni paketić iz beogradske robne kuće donijela da se počastimo. Mira moja, odmah misli k njoj.
Sjetih se jednih u ratno doba. Nakuhala, pa odnijela komšijama Fišekovićima na 4 sprat. Dok smo popili kafu, knedle koje su se hladile na balkonu, pojeli vrapci.
Sjetim se moje mame uvijek kad kaže ,,krompir, pa sladak,, nema govora. ja to ne mogu!
Ima hrana puno plemenitiju ulogu osim da nam napuni trbuhe i nahrani nas! Potakne nas na razmišljanje, pa putujemo kroz vrijeme i prostor.
Za ove knedle praveći ručak, skuhala sam oko kg krompira. Preporučljivo je da to nije onaj baš mladi, pun vode.
Ispasirala ga s kockicom maslaca, u istom loncu u kojem sam ga kuhala, i odmarala do popodne.
U krompir dodala jaje, prstohvat soli, čašu griza, pa polako sipala oštro brašno. Oštro, obavezno za sva krompirova tijesta - njoke, šufnudle, i sl.
Mjere precizne nema. Neka fino prima do jednog podatnog tijesta koje se ne lijepi za ruke.
Tada ga prebacila na stol, a lonac oprala, nalila u njega vodu i uključila da prokuha.
Valjak od tijesta rezala na iste komade. U svaki stavljala šljivu bez koštice i zatvarala knedlu. Neko u svaku šljivu stavi kockicu šećera, neko stavi pola šljive, neko ne stavi ništa.
U kipuću vodu, u jednom sloju, nek se knedlice polako kuhaju. Kažu da su gotove kad isplivaju, ali ja kuham još bar 5 min. Umjerena vatra. Loptice se same okreću.
Usporedo u tavicu komad maslaca, prezle, šećera po želji. Cimeta po svemu. Danas sam, umjesto prezle imala mljevenog keksa. S njim su još finije.
Kuhane vadim jednu po jednu šupljom kašikom. Malo ocijedim, pa uvaljam u mirišljave mrvice.
Eto! Čas posla! Sad su najbolje dok ima svježih šljiva.
Odlučite se za pripremu. Pohvaliće ih svi koji probaju!
Nek vam je u slast!


2 komentara: