četvrtak, 29. prosinca 2016.

RAPSKA TORTA

Ovo je prva moja rapska torta i već sad znam da neće biti posljednja. Prateći recept, neke su faze pripreme ostale napravljene nespretno i to ću sasvim sigurno savladati i popraviti.
Bila bih sretna da mogu gledati kako to rade žene s Raba jer se o ovoj torti puno govori. Ponuđena kao kulinarski specijalitet tog otoka, itekako dobro predstavlja vještinu vrijednih ruku.
Priče o rapskoj torti sežu u 12 stoljeće.
Danas sam ogulila i ispekla 400 gr badema za njenu pripremu. Samljela sam ih, dodala 400 gr šećera, 2 jaja, naribanu koricu domaćeg limuna i jedne domaće naranče, 04 dcl Maraskina.
Od ovih sam sastojaka izmiješala fil.
Za tijesto sam na 260 gr glatkog brašna dodala 40 gr hladnog maslaca, na listiće, 2 jaja, 2 vanilin šećera, prstohvat soli i 2 kašike mlijeka.  Tijesto se hladilo pola sata u frižideru.
Tad sam ga prepolovila.
Prvu polovicu sam tanko razvaljala, pa prebacila u tepsiju, na papir.
Polako sam izrezala oblik puža. Traka koja ide u krug, mora biti široka 5 cm. Između treba ostaviti prostor od 1.5 cm.
Fil uzimam rukom i pravim male valjčiće. Nanosim ih na tijesto koje uz treba ostati bez fila.
Drugu polovicu tijesta tanko razvaljam i izrežem na trakice širine 2 cm.
Cigujem ih uz rub puža s obje strane, stišćući uz dno kako bi se tijesta povezala.
Vilicom pravim šaru u obliku brazda.
Rapska torta se peče na 100 C, 40 min.
Ostane svijetle boje.
Topla se pospe šećerom u prahu.
Ako se odlučite za pripremu ove predivne slastice koja je preživjela stoljeća, neka Vam je u slast!




Nema komentara:

Objavi komentar