subota, 24. prosinca 2016.

ŽERBO KOCKE OD LJEŠNJAKA, S PRIČOM, LJUBAVNOM!

Hoću prave bisere!
Ne gledaj nikakve kopije. Nije to za mene.
Hoću prave bisere!
Nije nužno da ih kupiš u zlatarni. Nije nužno da ih uopće kupiš. Mozda ih već imaš.
Pogledaj duboko u sebe. Odvagni koliko ti vrijedim, pa zagrabi u srce isto toliko. 
Iskali mi nakit rukom u vatri. Uglancaj ga sjajem oka, pa mi stavi oko vrata.
Hoću prave bisere! 
Hoću ono najsjajnije i najčistije.
Sve su drugo trice!
Sve drugo ništa ne vrijedi!

....ali vratimo se u kuhinju..
Moje žerbo kocke nastale kroz 30 godina korigiranja recepata. Ove, zapečaćene kao najbolje!
Pravim ih s orasima, a ovaj put s lješnjacima.
Pripremim 700 gr brašna. Pola je oštrog, pola glatkog.
Oko 500 gr stavim u zdjelu za miješenje. Na njega naribam 250 gr maslaca i dodam 3 kašike šećera.
U lončiću ugrijem 1.5 dcl mlijeka. Dodam mu kašiku šećera i kašiku suhog kvasca. Ostavim da nakvasa dok pravim fil.
Lješnjake sameljem, dovoljno je 300 gr,  pa pomiješam sa 8 kašika šećera i 600 gr pekmeza od kajsija. Ovaj se provlači kroz sve recepte o žerbo kockama. Znala sam praviti i s drukčijim, ali je okus bio lošiji.
Dodam sok od 1 limuna, obavezno!
Dobro izmiješam fil.
Nakvasalu masu sjedinim s brašnom. Na njega i 2 jaja, pa umijesim glatko tijesto dodajući po malo ostatak brašna.
Odmah se pod rukom osjeti da je to fino, podatno tijesto koje će se moći lijepo oblikovati.
Poklopljeno pustim da odmara 20 min na sobnoj temperaturi.
Tada ga podijelim na 4 jednaka djela. Kad izvagam, svaki ima oko 350 gr.
Između dva papira razvaljam prvi  na veličinu tepsije 25x40. S papirom ga položim na dno. Namažem trećinom fila. Razvaljam drugi dio i pažljivo s papirom prinesem uz sam rub tepsije, pa prebacim na fil. Nije tesko i može se lagano popraviti, ako se namreška.
Nastavim sa nanošenjem kora i fila.
Svaku koricu malo probodem vilicom. I gornju, naravno!
Ostavim još 15 minuta da kolač odmara u tepsiji, pa ga pečem najprije na 180C, oko 15 min, a onda na 160C, još 30 min.
Pustim da se malo ohladi. Nožem prođem uz rub tepsije kako bih odvojila zapečeni dio.
Tada poklopim istom tepsijom, ako nemate, može i metalnom tacnom, pa kolač naglo okrenem.
,,Što bi doli, sad je gori!,, ,,Sto puta,, sam kolač ovako okrenula i nikad nije bilo problema. Neka Vas to ne plaši.
Donja kora, besprijekorno ravna, sad je površina žerbo kocki!
Ohladim kolač do kraja.
Glazura je od 50 gr maslaca, 6 kašika mlijeka, 6 kašika ulja, za sjaj, i 250 gr čokolade za kuhanje. Polako sve otopim. Ne smije zakuhati. Pustim da se malo ohadi i zgusne, stalno prateći, pa polako premažem čokoladnom ocaklinom.
Žerbo kore se dobro ohlade u frižideru. Prije rezanja, valja ih bar 20 min držati na sobnoj temperaturi, da glazura malo omekša.
Ja uvijek ovakve kolače režem skalpelom.
Ako se odlučite za pripremu, a ja od srca preporučujem, neka Vam  je u slast!



Nema komentara:

Objavi komentar