četvrtak, 5. siječnja 2017.

POGAČA OD HELJDE

Ručak se odavno pekao u rerni, a ja sam nakon puno posla već bila jako umorna. Za ne povjerovati je, kako jedna žena može toliko usporednih radnji obavljati.
Ali, dobro..učinilo mi se da je sve za danas gotovo, kad pogledah u kruh. Mali komadić, postade mi još manji. Skupio se, kao da i on zna za tih more stepenica koje me dijeli do pekarice.
Ma, nema šanse, nema šanse...napraviću nešto..
Recepata toliko znam, al mi sad treba neki najbrži i s najmanje isprljanog suđa.
Tako i bi!
Šoljica za kafu je od 2 dcl je mjera. Ne vagam danas više ništa!
1.5 šoljica cjelovitog brašna s mlina,
1.5 bijelog i
1.5 heljdinog,
kašičica soli, na vrh kašičice sode bikarbone,
1 prašak za pecivo,
4 dcl mineralne vode.
Brzo zamijesila i ostavila 10 minuta da odstoji.
Praksa pokazala da i prašku za pecivo valja dati koju minuticu za bolje djelovanje.
Iskustvu, prednost!
Na pleh iz rerne papir za pečenje.
Tijesto razdijelila na 4 dijela. U zdjelicu za puding, stavila malo brašna. Pritisnula jednu kuglu na to brašno, pa iskrenula na papir. Tako sa sva četiri mala tijesta.  Zato su po vrhu bijele od brašna. Rukom spljoštila, pa nožem dobro zarezala rešetku.
Uz ručak, pekle se pogače na 200 C, 20 minuta.
Vrele u čistu krpu i neka odstoje.
Mirisne pogače, skoro potpuno crne od heljde, vrlo su slatke.
Ovo nisu peciva koja dišu i koja su mekana pod rukom. Čvrsta i kompaktna, za one koji takva vole.
Ako se odlučite za pripremu, u slast Vam bilo!



2 komentara:

  1. Odgovori
    1. Drago mi je! Pravim u raznim kombinacijama. To su tvrdi kruščići kojih se malo pojede, ali slatki....Pozdrav u Beograd!

      Izbriši