četvrtak, 1. kolovoza 2019.

GERMITAJG




Dobro veče, zaljubljenici u kulinarstvo!
Kolač koji smo pod ovim nazivom imali u našoj dobojskoj kući, na ovim prostorima se različito zove. 
Mali narodi usvojili puno tudjica.
Kad god ga pravim, jako mi je važno da to bude kolač koji nije suh.
Veoma mi je visoko postavljena ljestvica spram kolača. Bolje neka ih nema, ako nisu ,, pravi,,.
Rekla bih da je ovo obiteljska slastica, jer je recept za veliku mjeru. Ali...kako može stajati, a garantiram da se neće osušiti, možete ga imati nekoliko dana.
Priprema počinje pravljenjem nadjeva. Ja sam koristila lješnjake, ali se, naravno, može mazati filom od oraha, maka, sira...ili jednostavno, pekmezom. Sve varijante su odlične.
U 450 ml zagrijanog mlijeka dodala sam 340 gr šećera i miješala dok se nije istopio. Dodala 40 gr maslaca, 4 vanilin šećera, žličicu cimeta, 5 žlica mljevenog keksa i 450 gr mljevenih lješnjaka.
Kad se sve sjedinilo, fil odložila na stranu.
Tijesto:
Izmiksala sam 2 žumanjka i 40 gr šećera. Tome dodala 250 ml toplog mlijeka u kojem sam otopila 80 gr maslaca.
Izmiješala sam 500 gr glatkog brašna sa 2 žlice suhog kvasca ( ili 1 svježi ) i 1 praškom za pecivo.
Naribala sam i koricu domaćeg limuna.
Uključila mikser da dobro poveže mokre i suhe sastojke. 
Ponekad tijesto i fil razvagam na 3 jednaka dijela, ali danas nisam.
Kvasalo je oko sat vremena.
Razvaljala sam ga na debljinu od oko 2 mm, ( bilo je dimenzija 90 x 40 cm ),pa namazala fil. Uz rub sam tijesto ostavila bez fila. 
Polako srolala i smotala u velikog puža, u okruglu tepsiju, ( br 30 ), obloženu papirom za pečenje.
Namazala uljem i pustila da kvasa još pola sata.
Germitajg sam pekla na 170 C, 50 minuta.
Tako vrelog, pokrila sam papirom za pečenje, pa velikom tepsijom iz rerne.
Naglo sam kolač okrenula naopačke. ,, Što bi gori, sad je doli !,,)
Tako je stajao oko 5 minuta.
Okruglu tepsiju odvojila, obrisala kuhinjskim papirom, maknula papir na kojem se pekao, pa opet tepsiju vratila na kolač.
Tad sam ga opet okrenula kako je bio u pećnici.
( Ovaj trik pomaže da se gornji sloj tijesta ne odvaja od fila.)
Posula sam germitajg štaubom i pokrila krpom. Neka se polako ohladi.
U tome je sva mudrost.
Kažu da za miješenje germitajga ne treba premijesiti tijesto. Navodno se takvo jače mrvi.
Ovaj je sočan i vrlo bogat filom. Tijesto nije suho, nego mekano i vrlo ukusno.
Režem šnite tankim reckavim nožem.
Ako ga oblikujem u štruce, ( od ove mjere 3) svaku posebno razvaljam i filujem. 
Odlučite li se za pripremu, neka Vam je u slast!


2 komentara:

  1. Cuveni germitajg ,hvala ti na mirisu djetinjstva 😍

    OdgovoriIzbriši
  2. I u mojoj kuci u Doboju je germitajg bio omiljeni kolac koji je u nase krajeve dosao s Austro-Ugarskom. Mak je majka Naska mljela spec. mlinom za mak. Mmm Rule

    OdgovoriIzbriši