utorak, 12. studenoga 2019.

MOSKVA ŠNIT TORTA

Moj izbor kolača, a ne torti, kad su slastice u pitanju, dobrano je poljuljan pripremom ove torte.
Prefine namirnice, odlična krema, sočnost, a i zavidna količina. ( Moj stariji sin je došao po tortu, namijenjenu mladjem, za rodjendan. Kad je podigao tacnu, upitno me pogledao. Kakva ogromna, teška torta!) Bila i jest namijenjena za mnogobrojnu rodjendansku ekipu!
....ali, idemo mi u kuhinju.
Priprema počinje pečenjem 250 gr lješnjaka, (što sam ja već imala), pa krupno mljevenje. ( Kupim par kilograma, ispečem, uklonim ljuspice i krupno sameljem. Post sam već objavljivala.)
Voće neka se dobro ocijedi.
To je sadržaj staklenke višanja, ( mogu odledjene), sadržaj veće limenke ananasa, (može i svježi, dapače).
Ananas sam ostavila u krugovima. Može i sjeckani.
Pečem 3 kore.
Svaku miksam posebno. Obavezno iza svakog miksanja operem zdjelu i metlice miksera.
Za jednu je potrebno 5 bjelanjaka i 5 žlica šećera, umutiti u čvrsti snijeg. Dodati 2 žumanjca.,mutiti još malo, pa dodati 6 punih žlica mljevenih oraha, žlicu brašna s 1/3 praška za pecivo.
Peći koru na papiru za pečenje u velikoj tepsiji. Moja je bila veličine 32 x 30 cm.
Temperatura pećnice neka je 200 C, 5 min., a onda 180 C, desetak min. (Ja sam pekla još tih 15min).
Koru sam odmah okretala na drugi papir za pečenje i skidala onaj na kojem  se pekla.
Za fil sam izmiksala 9 žumanjaka s 10 žlica šećera. Dodala sam im 2 žlice brašna, 2 žlice gustina ( škrobnog brašna) i 750 ml mlijeka. Polako sam sve skuhala na pari. ( Nemam lonac s duplim dnom, pa složim 2 šerpe, jednu na drugu. Važno je da ova gornja ne dodiruje vodu koja kuha, iz one ispod.) Na laganoj vatri, kremu kuham 10 min. neprestano miješajući.
Ohladim je, opet povremeno miješajući. Ja, ispod šerpe u kojoj jest, podložim onu istu, sad napunjenu hladnom vodom. Tako ubrzam hladjenje.
Usporedo izmiksam 250 gr maslaca, 300 gr šećera u prahu i 4 vanilin šećera.
Sjedinim s filom, miksajući.
Druga krema je od slatkog vrhnja. Njemu ne treba zasladjivanje. Kako sam na sve strane tražila informacije o ovoj torti, svidio mi se savjet da tučeno slatko vrhnje obogatim i mascarponeom. Zato sam na l slatkog vrhnja, dodala i 250 gr ovog finog sira. Sve sam dobro umiksala.
Kako (za sad), nemam tacnu ove veličine, tortu sam slagala na tepsiju u kojoj je pečena.
Prvu koru malo navlažim sokom od ananasa, namažem žutom kremom (1/3) i složim kolutove ananasa (2/3 količine), taman ih stalo 9. Komadiće još 1 koluta, stavila sam izmedju. ( Kolutiće ananasa, dodatno posušim na papirnoj salveti, izmedju dlanova). Po tome namažem bijelu kremu, ( 1/3). Po njoj pospem lješnjake.
Na sve ide druga kora. Lijepo ju poravnam. Kasnije korekcije nisu moguće. Na koru mažem drugu trećinu žute kreme, slažem višnje, dobro ocijedjene, ( sok bi mogao pokvariti posao), zatim bijelu kremu i lješnjak.
Na treću koru, istim redoslijedom, slažem ostatak ananasa, ( na komadiće izrezan ) i višnje. Završim tortu bijelom kremom i lješnjacima.
Na slici je torta prije završnog uredjivanja, tek da se vidi veličina. Mada po izvornom receptu ne ide, ja sam ju u zadnji tren ukrasila zaledjenim bobičastim voćem. Ne volim zagladjene i ravne oblike...Radije neka su rustikalne i uvijek drukčije. Zato je ova bila u nijansama ljubičaste i crvene, od bobica borovnica, aronije, malina i kupina. Kako je bila ponudjena velikom broju ljudi, ta dekoracija je pun pogodak. Ako je torta planirana da stoji, smrznuto voće bi se rastopilo i nije dobra ideja. Naravno, moguća je dekoracija dio po  dio, kako se poslužuje.
Presjek nemam, ali ću ju svakako uskoro ponoviti i sliku dodati.
Savršenog je okusa i od srca ju preporučujem.
Odlučite li se za pripremu, u slast Vam bilo!





2 komentara: